ΑΡΘΡΑ
"Ακρογωνιαίος λίθος της ανταγωνιστικότητας το Μάρκετινγκ ιδιαίτερα σε περίοδο ύφεσης"
Τα πέντε σημεία "κλειδιά" σε ότι αφορά την εφαρμογή και λειτουργία του Μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις.


Σύμφωνα με τον Πήτερ Ντράκερ η βασική φιλοσοφία του μάρκετινγκ της ικανοποίησης των αναγκών των πελατών, προσφέρει ένα απαραίτητο προσανατολισμό για οποιαδήποτε επιχείρηση. Με την καινοτομία, η επιχείρηση είναι σε θέση να σχεδιάσει και να παράγει νέα και καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες, που ανταποκρίνονται στις ανικανοποίητες ανάγκες των πελατών και των οποίων η αναγνώριση ήταν αποτέλεσμα του προσανατολισμού της επιχείρησης στο μάρκετινγκ.


Το Μάρκετινγκ, λοιπόν, είναι αυτό που προσαρμόζει την όλη δραστηριότητα της επιχείρησης στις ανάγκες του πελάτη. Χρησιμοποιώντας μια σειρά επιστημονικών μεθόδων για τον εντοπισμό της αγοράς – στόχου της επιχείρησης και τη βελτιστοποίηση του "μίγματος Μάρκετινγκ", που αφορά αποφάσεις γύρω από το προϊόν, την τιμή του, την προβολή του και τη διάθεσή του, το Μάρκετινγκ επηρεάζει καταλυτικά τη θέση της επιχείρησης στην αγορά δίνοντας αξία στον πελάτη. Είναι εμφανές ότι το Μάρκετινγκ αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης ιδιαίτερα σε περίοδο ύφεσης. Μάλιστα, συγκεκριμένες στρατηγικές και τακτικές μάρκετινγκ έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ευεργετικές για τις επιχειρήσεις σε περίοδο ύφεσης.


Συγκεκριμένα, θα ήθελα να προτείνω στις επιχειρήσεις τα εξής:
  • Δώστε έμφαση στην έρευνα αγοράς, καθώς σε περιόδους ύφεσης το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται και προκαλεί αλλαγές στον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Η κάθε επιχείρηση θα πρέπει λοιπόν, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις, να ερευνά τις νέες τάσεις και να εντοπίζει ευκαιρίες αλλά και να παρακολουθεί στενά τις κινήσεις των ανταγωνιστών.
  • Εστιάστε την προσοχή σας στους υπάρχοντες πελάτες, καθώς αυτοί είναι ίσως το μεγαλύτερο κεφάλαιο σε περιόδους ύφεσης. Οι ενέργειες μάρκετινγκ θα πρέπει να είναι σωστά επικεντρωμένες στους πιο πολύτιμους, πιστούς και ικανοποιημένους πελάτες. Είναι απαραίτητο να επιβραβεύεται συνεχώς η πίστη τους προς την επιχείρηση και να καλύπτονται οι ανάγκες τους όσο το δυνατόν καλύτερα.
  • Επικεντρωθείτε στα βασικά προϊόντα/υπηρεσίες σας που είναι πιο πιθανό να επιβιώσουν σε δύσκολες περιόδους λόγω, για παράδειγμα, υψηλών πωλήσεων, ισχυρής θετικής εικόνας κ.λπ. Θα πρέπει να γίνει προσεκτική αξιολόγηση των προϊόντων/επωνυμιών που αξίζει να στηρίξει η επιχείρηση περισσότερο και να αναθεωρηθεί το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο προκειμένου να ενισχυθούν οι προϊόντα/υπηρεσίες που αναδεικνύουν το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημά σας και τα στοιχεία εκείνα που έχουν καθιερώσει την επιχείρηση στην αγορά. Σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες θα πρέπει να είναι ανοιχτό και το ενδεχόμενο κατάργησης κάποιων προϊόντων/υπηρεσιών.
  • Διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό και μην κάνετε εκπτώσεις στην ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών σας, καθώς ένα προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρει εξαιρετική ποιότητα θα προσελκύει πάντα πελάτες, ενώ μια έκπτωση στην ποιότητα μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο "εκμετάλλευσης" αργότερα από τους ανταγωνιστές.
  • Τέλος, προσπαθήστε να διατηρήσετε το ύψος του προϋπολογισμού προβολής και να προπορευτείτε των ανταγωνιστών σας, καθώς σε περιόδους ύφεσης, από τις πρώτες κινήσεις των εταιριών, είναι η περικοπή των εξόδων προβολής των προϊόντων/υπηρεσιών τους. Συνεπώς, οι περισσότεροι ανταγωνιστές σας θα μειώσουν τις δαπάνες προβολής τους αφήνοντας σε εσάς "ελεύθερο" πεδίο για να διαφημίσετε τα προϊόντα/υπηρεσίες σας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ: emea.gr