ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΜΟΥ
ΤΣΟΓΚΑΣ ΜΑΡΚΟΣ
Επίκουρος Καθηγητής Διεθνούς Μάρκετινγκ
Εργασία
Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Πόλη
Αθήνα
Επικοινωνία
 
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ
Επαγγελματική εμπειρία
Ακαδημαϊκή καριέρα
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1992
1991
1990
1989
1988
1987
1986
1985
Αυτοαπασχολούμενος
Σύμβουλος Μάρκετινγκ

από 1993 έως 2013

Σύμβουλος Μάρκετινγκ στην ICAP Α.Ε., στην Stochasis Α.Ε., στη Mercator Ε.Π.Ε., στην Ομάς Α.Ε., στην Intermark Ltd. κ.α.
Αυτοαπασχολούμενος
Σύμβουλος Μάρκετινγκ
Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Λέκτορας Διεθνούς Μάρκετινγκ

από 2008 έως 2013

Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Λέκτορας Διεθνούς Μάρκετινγκ
Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Διδάσκων ΠΔ 407/80

από 2006 έως 2008

Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Διδάσκων ΠΔ 407/80
Kingston Business School
Senior Lecturer in Marketing

από 1997 έως 2001

Kingston Business School
Senior Lecturer in Marketing
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων, κατεύθυνση Μάρκετινγκ

από 1985 έως 1989
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων, κατεύθυνση Μάρκετινγκ
Kingston University
Post-Graduate Diploma in Marketing

από 1989 έως 1990
Kingston University
Post-Graduate Diploma in Marketing
Kingston University
Μεταπτυχιακό, MA in Marketing
Ηνωμένο Βασίλειο

από 1990 έως 1992
Kingston University
Μεταπτυχιακό, MA in Marketing
Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Διδακτορικό,

από 1997 έως 2006

Τίτλος Διατριβής:
Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Διδακτορικό,
ΑΡΘΡΑ
Value and risk in business-to-business e-banking
Frank Faroughian
Vice President of Business Development at American Technology Enterprise Services
Σταύρος Καλαφάτης
Professor of Business Marketing, Kingston Business School
Lesley Ledden
Senior Lecturer in Marketing, Kingston Business School
Phillip Samouel
Emeritus Professor of Business Economics, Kingston Business School
Τσόγκας Μάρκος
Επίκουρος Καθηγητής Διεθνούς Μάρκετινγκ
The purpose of this paper is to examine the role of risk in the formation of perceptions of value in the b2b domain, specifically within e-banking. The functional relationships between three types of risk (performance, financial and psychological) and the benefits and sacrifices components of value are tested within a broader nomological network that includes e-service quality (as an antecedent ... Περισσότερα
Comparisons of media types and congruence in positioning of service brands
Charles Blankson
Associate Professor of Marketing, University of North Texas.
Σταύρος Καλαφάτης
Professor of Business Marketing, Kingston Business School
Stanley Coffie
Ghana Institute of Management and Public Administration
Τσόγκας Μάρκος
Επίκουρος Καθηγητής Διεθνούς Μάρκετινγκ
Purpose - The relative congruence among intended, conveyed and perceived brand positions is important research task. As well, how to ensure such synergy and minimize incongruence is an important research question both to theory and to practice. (1) The purpose of this research is to undertake a comparative examination of the media types used in projecting positioning strategies of service brands, ... Περισσότερα