ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΜΟΥ
ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ
Επίκουρος Καθηγητής
Εργασία
Πανεπιστήμιο Πατρών
Πόλη
Αγρίνιο - Αθήνα
Επικοινωνία
 
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ
Επαγγελματική εμπειρία
Ακαδημαϊκή καριέρα
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
1994
1993
1992
1991
1990
1989
1988
1987
1986
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πτυχιούχος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων με ειδίκευση Μάρκετινγκ

από 1991 έως 1994
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πτυχιούχος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων με ειδίκευση Μάρκετινγκ
Τεχνολογικό Ίδρυμα Πειραιά, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Πτυχιούχος του Τμήματος Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων

από 1986 έως 1990
Τεχνολογικό Ίδρυμα Πειραιά, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Πτυχιούχος του Τμήματος Διοίκησης και Οργάνωσης Επιχειρήσεων
University of Stirling
Μεταπτυχιακό, M.Sc. in Marketing
Σκωτία, Ην. Βασίλειο

από 1994 έως 1995
University of Stirling
Μεταπτυχιακό, M.Sc. in Marketing
ΑΡΘΡΑ
Male and female attitudes towards stereotypical advertisements: a paired country investigation
Θεοδωρίδης Προκόπης
Επίκουρος Καθηγητής
Αντιγόνη Κυρούση
Λέκτορας, IST College
Αθηνά Ζώτου
Υποψήφια Διδάκτορας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Γεώργιος Πανηγυράκης
Καθηγητής Μάρκετινγκ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Purpose – The purpose of this paper is to investigate the differences in male and female attitudes and establish a causal relationship between general (a priori) attitudes towards female stereotypical advertisements and attitudes towards specific advertising stimuli, providing evidence from Greece and Cyprus.


Design/methodology/approach – Male and female respondents (158 in ...
Περισσότερα
All customers are not treated equally: Financial exclusion in isolated Greek islands
Γεώργιος Πανηγυράκης
Καθηγητής Μάρκετινγκ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Θεοδωρίδης Προκόπης
Επίκουρος Καθηγητής
Κλεοπάτρα Βελούτσου
Senior Lecturer in Marketing, University of Glasgow
Most of the previous research on banking examined only the banking needs of core customers. The views of people experiencing financial exclusion are unknown, but some of the excluded customer segments may have been habitually overlooked by financial service providers. This study investigated the financial needs and the views on ATM usage of a sample of 359 people living in remote Greek islands, ... Περισσότερα