
Ο Ανδρέας Ανδρονικίδης έχει διδακτορικό δίπλωμα από το Management School του Πανεπιστημίου του Sheffield, Ηνωμένο Βασίλειο, είναι καθηγητής Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο King’s College London, King’s Business School, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο και στο Πανεπιστήμιο KU Leuven, Faculty of Economics & Business, Βέλγιο. Έχει διατελέσει σύμβουλος σε θέματα στρατηγικής και διοίκησης Μάρκετινγκ και Έρευνας Αγοράς στην Ελλάδα και στη Μεγάλη Βρετανία και επιστημονικός υπεύθυνος σε εύρος ερευνητικών έργων με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει μελέτες στον ιδιωτικό τομέα σε εθνικό και διακρατικό επίπεδο σε θέματα που αφορούν στο σχεδιασμό μάρκετινγκ, στην εκπαίδευση και στην στρατηγική επιχειρήσεων, οργανισμών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών.
Είναι διευθυντής του Εργαστηρίου Συμπεριφορικής Μηχανικής και Αναλυτικής για τη Διοίκηση Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και επιστημονικός υπεύθυνος του Psychographic Marketing Research Group (PMRG) του Πανεπιστημίου του Sheffield, Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις παρακάτω περιοχές: (α) διοίκηση μάρκετινγκ με επικέντρωση στην ανάλυση συμπεριφοράς καταναλωτή, (β) Διοίκηση μάρκετινγκ με έμφαση στη στρατηγική μάρκετινγκ και στις διαδικασίες διαχείρισης ποιότητας, (γ) Διοίκηση μάρκετινγκ, Συμπεριφορικά μοντέλα και Οικονομική των Επιχειρήσεων και (δ) Διοίκηση Μάρκετινγκ και Ψυχολογία Καταναλωτή και συγκεκριμένα στον τομέα της αυτοεικόνας με εξέταση των ενδιαμέσων ή εξαρτημένων μεταβλητών που επηρεάζουν την ενεργοποίηση των διαφόρων τύπων αυτοεικόνας.
Έχει διδάξει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο του Sheffield, King’s College London, Middlesex University, Bristol University, KU Leuven, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων όπως το European Marketing Academy Conference (EMAC) και το American Marketing Association Conference (AMA) και σε επιστημονικά περιοδικά όπως Psychology & Marketing, Tourism Management, European Journal of Operational Research και Journal of Travel Research. Το δημοσιευμένο επιστημονικό έργο του τυγχάνει αναγνώρισης στη διεθνή ερευνητική γραμματεία και είναι τακτικός κριτής σε σημαντικά επιστημονικά περιοδικά.
Είναι αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (EΛAM), μέλος της Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΑΜ) και του Chartered Institute of Marketing (CIM) στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, της Αμερικανικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΑΜΑ), και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (EMAC).
